Vad jag vill när jag vet vad jag vill

Jag vill inte ha något vanligt liv. Ge mig skarpa kontraster, vitt och svart, klara gränser och starka färger. Jag vill inte leva ett liv i gråskalor och snöslask och torkad frukt. Jag vill ha passion, jag vill brinna, jag vill älska, jag vill hata, jag vill leva på gränsen till vansinne och från höghus kasta vattenballonger på förbipasserande kepsbeklädda gubbar.

Följ med mig bort från landet lagom, så kan vi flyga drakar och göra snöänglar och måla bisarra tavlor som inte ens vi själva förstår. Vi kan släppa allt vi måste, borde, skulle och bara bry oss om viljan. Du kan spela fotboll och jag kan ta det där caféjobbet. Vi kan älska livet i den enkelthet det bär med sig om man skalar bort all yta. Vi kan promenera under en stjärnbeströdd himmel på natten, eftersom det faktiskt är då man vill promenera. Vi kan leva.

Kommer du med?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0